W Polsce niewiele firm korzysta z pomocy firm rekrutujących, które zajmują się wyławianiem talentów. Najczęściej, gdy potrzebujemy osoby do pracy rekrutujemy pracowników w ciągu dwóch-trzech dni. Nie jest to jednak taka prosta sprawa, jak może się wydawać.
Jak prowadzić rekrutację?
Aby wybrać odpowiedniego kandydata do pracy, należy poświęcić przynajmniej kilka dni i dobrze zaplanować przebieg rozmów. Nawet, jeżeli zgłosi się do nas duża grupa osób, które nie do końca spełniają stawiane przez nas wymagania nie spisujmy ich na straty, bo może się okazać, że mają inne pożądane cechy np. są kreatywni, charyzmatyczni, potrafią pracować w grupie. Jeżeli nie mamy czasu na to, aby prowadzić rozmowy z kandydatami można wynająć rekrutera, co wcale nie jest takim złym pomysłem, w końcu chodzi o to, aby znaleźć pracownika do firmy, który będzie stanowił jej fundament.
Na co zwracać uwagę?
Rekrutacja pracowników powinna uwzględniać zarówno doświadczenie zawodowe, jak i preferencje osobowe do podjęcia danej pracy. Pamiętajmy też, że nie warto sugerować się wyłącznie pierwszy wrażenie, gdyż nie każdy jest w stanie odpowiednio się zaprezentować, a mimo to może okazać się bardzo cennym pracownikiem.
Warto zwrócić uwagę na takie rzeczy jak:
– wykształcenie,
– predyspozycje kandydata do pracy na danym stanowisku,
– doświadczenie zawodowe,
– osobowość.